Proběhl seminář se zaměřením na sociální sítě

Vážení členové,
dne 8.11. 2023 proběhl seminář se zaměřením na sociální sítě Facebook a LinkedIn, a to zejména na využití těchto sítí k posílení a budování značky. Seminář se, vzhledem k jeho rozsahu a zpočátku malému zájmu o účast, přenesl do online podoby. Z doby pandemie Covidu, kdy byla moje dcera nucena absolvovat online vyučování, ve mně převažuje nedůvěra k online vzdělávání. Měl jsem také obavy o dostatečnou účast. Všechny tyto pochybnosti ale vzali za své po cca 5 minutách připojení.

sociální sítě

Semináře se účastnilo 30 aktivních členů AZZP a SČMVD. Z průběhu semináře jsem si odnesl, kromě nových znalostí a nápadů, i několik poznatků a poučení pro další podobná školení. Rozhodně není na místě se obávat o pořádání takových akcí online formou. Nese to s sebou i některé nesporné výhody, které jsem si při plánování podobné akce ani neuvědomil. Výhoda domácího prostředí s sebou nese i možné krátké odběhnutí si k vyřešení akutního problému na pracovišti, pokud jste připojeni z kanceláře. Další výhody Vás jistě hned napadají.

Průběh semináře

Nicméně k tématu a průběhu semináře samotného. Lektorka Nicole Karráová se v první části věnovala sociálním sítím obecně. Tomu, jak je důležité pro propagaci na sociálních sítích, abychom znali svou cílovou skupinu a také složení uživatelů konkrétních sítí. Na základě těchto informací jsme schopni si uvědomit, zda pro nás propagace na těchto sítích má smysl, a pokud ano, tak na kterých.

Dále jsme se v první části věnovali sociální síti Facebook a vysvětlení toho jak zhruba funguje algoritmus, který má za úkol zobrazit konkrétnímu uživateli příspěvky ostatních. Úplné základy fungování Facebooku a ostatních sítí jsme neprobírali, neboť jsme předpokládali alespoň nějakou základní znalost u každého účastníka. Pro příští podobný seminář je to ponaučení, abychom na začátku zjistili jistou úroveň každého z účastníků. Nicméně musím konstatovat, že některé mechanizmy a postupy mi jakožto zběhlému uživateli začaly dávat smysl až po absolvování tohoto semináře. Dále následovaly příklady jak principiálně používat Facebook, kdy je nejlepší doba k přidávání příspěvků a jakých.

Po pauze na občerstvení následovaly informace o sociální síti LinkedIn a jejím fungování. Opět jsme se dozvěděli kdo jsou uživatelé této sociální sítě a jak a kdy správně publikovat příspěvky.

Další plánovaný seminář

Z proběhlého semináře mám velmi dobrý pocit a to hlavně z účasti a aktivity. Po skončení semináře jsem si uvědomil, že pro někoho mohly být podané informace možná i povrchní a pro některé účastníky zase naprosto nové a přelomové. Každopádně si myslím, že seminář byl velmi přínosný a pro zúročení nových poznatků bude potřeba dále pracovat. Navazujícím tématem, které se nabízí, je tzv. Copywriting. Tedy jak správně napsat příspěvek tak, aby zapadl do mozaiky marketingu na sociálních sítích. V současné době tedy probíhá vyjednávání s různými školiteli o možnosti uspořádání takového semináře. Bohužel v době před koncem roku jsou kapacity školitelů téměř vyčerpány, nicméně doufám, že se nám podaří vyjednat alespoň dva termíny, ze kterých byste si mohli vybrat. Pořádání předpokládáme opět online formou. Věřím, že o toto téma bude stejný zájem a spolu s vědomostmi z proběhlého semináře bude mít i velký přínos pro Vaši společnost.

Josef Šulc

0 odpovědí/odpovědi

Napište odpověď

Chcete se připojit k diskuzi?
Přidejte komentář!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..