Senát schválil elektronickou evidenci náhradního plnění
Přes některé překážky a doporučení výboru vrátit tisk sněmovně schválil 8. června senát tisk 116 obsahující vedle změn agenturního zaměstnání a některých dalších také dlouho připravovaný a projednávaný návrh zavedení elektronické evidence náhradního plnění.
Pokud zákon podepíše prezident, měl by být účinný od 1.7.2017, avšak technické a organizační řešení zatím není připraveno. Pro praktické využití ve smyslu kontroly dodržení ročních limitů má navíc smysl jen v ročních údajích. Zpoždění je důsledkem několika odkladů již od roku 2016.
V některých školeních a informačních zdrojích se objevují informace o povinnosti zaměstnavatelů zpětně vkládat data o plnění od počátku roku 2017 (vycházejí z návrhu v závěru roku 2016).
Podrobný postup registrace uživatelů systému, jeho odladění a zahájení ostrého provozu bude řešen ve III. čtvrtletí – nepředpokládáme ostré uplatnění dříve než od 1.1.2018. O podrobnostech budete včas informováni.
Napište odpověď
Chcete se připojit k diskuzi?Přidejte komentář!