Záznam z jednání obchodní sekce-11.11.2015

konaného dne 11. listopadu 2015 v Praze

Přítomno 17 zástupců 13 členů asociace dle prezenční listiny, pozvání přijala drtivá většina oslovených, reprezentujících velmi různé typy členských firem (oborově, velikostí i zaměřením).

Úvodem K. Rychtář přivítal přítomné, vysvětlil cíl úvodního setkání, kterým je hledat odpověď na otázky:

  • Co mohou členové dělat společně v obchodně propagační oblasti?
  • Co z toho považují za prioritu?
  • Co mohou členové nabídnout ostatním ve společném zájmu?

Ing. Čegan doplnil důvody, pro které je nutno hledat a společně řešit určité oblasti a podporovat spíše jméno a prestiž členských ZZP, změnit pohled na ZZP v očích obchodního světa.

Z následné diskuse vyplynuly cca tyto společné závěry:

  • Svět byznysu nebude reagovat na zdůrazňování sociální a společensky prospěšné role ZZP, ale na důkazy a příklady konkurenceschopnosti, vyspělosti a obchodní zdatnosti.
  • Propagace výsledků práce se musí opírat o zajímavé produkty, schopnost držet krok, příklady skvělých spolupracovníků, kteří jsou OZP a přesto na sobě pracují.
  • Spolupráce běžných podnikatelů se ZZP jako projev společenské odpovědnosti se může stát postupně sociální přidanou hodnotou jejich byznysu a nahradit dosud převažující projevy charity.

AZZP potřebuje ke svému zviditelnění především:

  • celkový plán PR komunikace,
  • shoda na profesionálním řešení celého konceptu (slogan, struktura, timing, obsah a přehlednost),
  • elektronickou základnu (portál, web(y), zdroj informací a nabídky), o kterou se mohou opírat dílčí projevy a kampaně a odkazovat se na ni,
  • základem je představa o portálu, obsahujícím např. sekce: prezentačně propagační + nabídkově obchodní (stávající web NP.CZ) + člensko/informační (veřejné i uzavřené, členské),
  • na to mohou navazovat kampaně a ostatní aktivity (média, soc. sítě, FB a podobné).

Zde dochází ke shodě na oslovení členů s doporučením, kontakty na vhodné odborníky (spíše individuálně než agentury), kteří by byli následně osloveni se zadáním. Klíčová je formulace zadání, ing. Čegan a ing. Rychtář projednají ve VR a zašlou návrh k oponentuře členům obchodní sekce.

Co mohou již dnes členové:

  • hlásit se otevřeně ke společné „značce” AZZP ČR nejen formálně (využitím certifikátu a odkazu na členství), ale i při jednáních a dalších aktivitách (včetně neformálních),
  • vědět o sobě navzájem (v regionu nebo v oboru) a spolupracovat,
  • využívat společných zdrojů informací a odkazů, výměny zkušeností.

Zapojení do práce sekce je dobrovolné a otevřené, vítáme zájem dalších, není nutné se často scházet fyzicky, ale komunikovat na společná témata a ve společném zájmu.

Zapsali: Ing. Rychtář a Ing. Augustová

V Praze dne 13.11.2015

0 odpovědí/odpovědi

Napište odpověď

Chcete se připojit k diskuzi?
Přidejte komentář!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..