Záznam z jednání obchodní sekce-11.11.2015
konaného dne 11. listopadu 2015 v Praze
Přítomno 17 zástupců 13 členů asociace dle prezenční listiny, pozvání přijala drtivá většina oslovených, reprezentujících velmi různé typy členských firem (oborově, velikostí i zaměřením).
Úvodem K. Rychtář přivítal přítomné, vysvětlil cíl úvodního setkání, kterým je hledat odpověď na otázky:
- Co mohou členové dělat společně v obchodně propagační oblasti?
- Co z toho považují za prioritu?
- Co mohou členové nabídnout ostatním ve společném zájmu?
Ing. Čegan doplnil důvody, pro které je nutno hledat a společně řešit určité oblasti a podporovat spíše jméno a prestiž členských ZZP, změnit pohled na ZZP v očích obchodního světa.
Z následné diskuse vyplynuly cca tyto společné závěry:
- Svět byznysu nebude reagovat na zdůrazňování sociální a společensky prospěšné role ZZP, ale na důkazy a příklady konkurenceschopnosti, vyspělosti a obchodní zdatnosti.
- Propagace výsledků práce se musí opírat o zajímavé produkty, schopnost držet krok, příklady skvělých spolupracovníků, kteří jsou OZP a přesto na sobě pracují.
- Spolupráce běžných podnikatelů se ZZP jako projev společenské odpovědnosti se může stát postupně sociální přidanou hodnotou jejich byznysu a nahradit dosud převažující projevy charity.
AZZP potřebuje ke svému zviditelnění především:
- celkový plán PR komunikace,
- shoda na profesionálním řešení celého konceptu (slogan, struktura, timing, obsah a přehlednost),
- elektronickou základnu (portál, web(y), zdroj informací a nabídky), o kterou se mohou opírat dílčí projevy a kampaně a odkazovat se na ni,
- základem je představa o portálu, obsahujícím např. sekce: prezentačně propagační + nabídkově obchodní (stávající web NP.CZ) + člensko/informační (veřejné i uzavřené, členské),
- na to mohou navazovat kampaně a ostatní aktivity (média, soc. sítě, FB a podobné).
Zde dochází ke shodě na oslovení členů s doporučením, kontakty na vhodné odborníky (spíše individuálně než agentury), kteří by byli následně osloveni se zadáním. Klíčová je formulace zadání, ing. Čegan a ing. Rychtář projednají ve VR a zašlou návrh k oponentuře členům obchodní sekce.
Co mohou již dnes členové:
- hlásit se otevřeně ke společné „značce” AZZP ČR nejen formálně (využitím certifikátu a odkazu na členství), ale i při jednáních a dalších aktivitách (včetně neformálních),
- vědět o sobě navzájem (v regionu nebo v oboru) a spolupracovat,
- využívat společných zdrojů informací a odkazů, výměny zkušeností.
Zapojení do práce sekce je dobrovolné a otevřené, vítáme zájem dalších, není nutné se často scházet fyzicky, ale komunikovat na společná témata a ve společném zájmu.
Zapsali: Ing. Rychtář a Ing. Augustová
V Praze dne 13.11.2015
Napište odpověď
Chcete se připojit k diskuzi?Přidejte komentář!